Κυριακή, 2 Φεβρουαρίου 2014

Σχέδιο για τέλη κυκλοφορίας με το χιλιόμετρο

Νέο σχέδιο για τα τέλη κυκλοφορίας επεξεργάζεται το υπουργείο Οικονομικών όπου προβλέπει να υπολογίζονται αναλόγως τα χιλιόμετρα που διανύει μέσα στο χρόνο το όχημα.
 Το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών προβλέπει το ύψος που θα πληρώνει ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου για τα τέλη κυκλοφορίας να υπολογίζεται με το χιλιόμετρο.

 Αναλυτικά αυτό το μοντέλο σύμφωνα με τα ΝΕΑ, κάθε αυτοκίνητο εφοδιάζεται με GPS το οποίο καταγράφει και μεταφέρει ηλεκτρονικά σε έναν κεντρικό κόμβο τα δεδομένα. Η χρέωση ανά χιλιόμετρο, στο ολλανδικό μοντέλο, είναι 0,03 ευρώ. Αυτό σημαίνει πως στα 10.000 χιλιόμετρα ανά χρόνο τα τέλη κυκλοφορίας διαμορφώνονται σε 300 ευρώ.

 Το σύστημα αυτό είχε αποφασιστεί από την ολλανδική κυβέρνηση το 2010, προκειμένου να εφαρμοστεί από το 2012 αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει ενεργοποιηθεί. Οι τότε υπολογισμοί ανέφεραν ότι - με τα δεδομένα της Ολλανδίας - το 59% των κατόχων ΙΧ θα πλήρωνε λιγότερα τέλη, για το 25% των ιδιοκτητών οι επιβαρύνσεις δεν θα μεταβάλλονταν ενώ ένα ποσοστό της τάξης του 16% θα είχε επιβαρύνσεις. Το δημοσιονομικό αποτέλεσμα θα ήταν ουδέτερο. Οπως είναι σαφές, σε ένα τέτοιο σύστημα δεν υπάρχει ο παραμικρός λόγος για κατάθεση πινακίδων καθώς τα τέλη κυκλοφορίας μπορούν με μικρή χρήση του αυτοκινήτου να είναι ελάχιστα.

Το μοντέλο αυτό είναι εκείνο που θεωρείται ιδανικό στους κόλπους του υπουργείου Οικονομικών Αναγνωρίζουν όμως αρμόδια στελέχη πως είναι πολύ δύσκολο στην εφαρμογή του και σημειώνουν πως υπάρχουν και εναλλακτικές παρεμφερείς λύσεις.
 Μία τέτοια, η οποία επίσης έχει τεθεί στο τραπέζι, αφορά το ενδεχόμενο παροχής της δυνατότητας στους φορολογουμένους να πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα και επομένως να καταθέτουν πινακίδες κυκλοφορίας επίσης με τον μήνα. Οριστικές αποφάσεις δεν έχουν ληφθεί ακόμα, αλλά όπως λένε αρμόδιες πηγές «περιμένετε και θα εκπλαγείτε…».

 Αξίζει να σημειωθεί πως πέρυσι περισσότεροι από 100.000 ιδιοκτήτες προτίμησαν να παρκάρουν μόνιμα τα αυτοκίνητά τους παρά να πληρώσουν τέλη, ασφάλιστρα αλλά και φόρο πολυτελούς διαβίωσης στην περίπτωση ΙΧ άνω των 1.929 κυβικών εκατοστών.

 Μόνο από τέλη κυκλοφορίας, η κατάθεση των 100.000 πινακίδων συνεπάγεται απώλεια εσόδων κοντά στα 35 εκατ. ευρώ. Από το 2009, μάλιστα, οι καταθέσεις πινακίδων προσεγγίζουν τις 750.000. Οριστική φαίνεται να είναι η απόφαση για κατάργηση του φόρου πολυτελείας που επιβάλλεται σήμερα κατά την αγορά ακριβών αυτοκινήτων. Κρίνεται πως είναι ίσως ο πιο αποτυχημένος φόρος που επιβλήθηκε τα τελευταία χρόνια.

πηγη:dikaiologitika.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου